ANNE KARIN JORTVEIT
  • ARBEIDER
    • Memoria (2024)
    • Midt i tingene (2024)
    • Charms (2024)
    • futurum (2023)
    • Sorgens signatur (2022)
    • Korpus (2022)
    • Blodbønn (triptyk) 2022
    • Peripeti (2021)
    • Dvelja (2021)
    • Hesjer (2021)
    • Jordsmonn (2020)
    • Reisegods (klokka ringer ell've) 2018
    • I stedet (2018)
    • sort|sort (2017)
    • Det hvite gull (2015)
    • Hvitveis i september (2015)
    • Harvest (2014)
    • Elegi (2014)
    • locus communis (2013)
    • Primavera (2013)
    • Stjerner lyser hvite (2012)
    • Index #1 (2011)
    • Haptikk (2010)
    • Forestillinger om Orienten (2010)
    • FELT 18 (2008)
    • Tikronersmarkedet (2008)
    • HER (2007)
    • Here Today (2006)
    • almost nothing (2006)
    • 11.2 kilo (2004)
  • TEKSTER
  • OM
  • KONTAKT

Jeg har skrevet tekster om kunst siden slutten av 1990-tallet, i aviser, tidsskrifter og kataloger.
Jeg har jobbet som kunstkritiker i Klassekampen og Morgenbladet, og for tidsskrifter som Billedkunst og Kunsthåndverk.
Et utvalg tekster kommer.

Proudly powered by Weebly
  • ARBEIDER
    • Memoria (2024)
    • Midt i tingene (2024)
    • Charms (2024)
    • futurum (2023)
    • Sorgens signatur (2022)
    • Korpus (2022)
    • Blodbønn (triptyk) 2022
    • Peripeti (2021)
    • Dvelja (2021)
    • Hesjer (2021)
    • Jordsmonn (2020)
    • Reisegods (klokka ringer ell've) 2018
    • I stedet (2018)
    • sort|sort (2017)
    • Det hvite gull (2015)
    • Hvitveis i september (2015)
    • Harvest (2014)
    • Elegi (2014)
    • locus communis (2013)
    • Primavera (2013)
    • Stjerner lyser hvite (2012)
    • Index #1 (2011)
    • Haptikk (2010)
    • Forestillinger om Orienten (2010)
    • FELT 18 (2008)
    • Tikronersmarkedet (2008)
    • HER (2007)
    • Here Today (2006)
    • almost nothing (2006)
    • 11.2 kilo (2004)
  • TEKSTER
  • OM
  • KONTAKT